Najnowsze trendy w hotelarstwie – czego można się spodziewać?

Najnowsze trendy w hotelarstwie


– czego można się spodziewać?

Liczba obiektów noclegowych w Polsce ciągle wzrasta, a większa konkurencja przyczynia się do większych wymagań konsumentów. Jak podaje portal Horeca Business Club, nowe hotele będą odbiegać od tradycyjnego standardu, aranżacji i wystroju, stawiając wyżej poprzeczkę dla hotelarzy.

Aby sprostać wysokim oczekiwaniom gości i wybić się na tle konkurencji, hotelarze muszą doskonale znać najnowsze trendy w branży. Sytuacja na rynku hotelarskim zmienia się dynamicznie, dlatego przedsiębiorcy, którzy nie będą skłonni do szybkich zmian, zostaną wyeliminowani przez nowocześniejszych hotelarzy.

1. Ekologiczne rozwiązania

Wraz ze wzrostem świadomości ekologicznej i wpływu człowieka na degradację środowiska, konsumenci dokonują rozważniejszych wyborów. Co więcej, ekologiczne podejście i ograniczenie wpływu na środowisko coraz częściej staje się czynnikiem decydującym o wyborze hotelu.

Podejście do ekologii dziś jest ważnym elementem wizerunku firmy, o który należy dbać - hotelarze powinni wychodzić naprzeciw gościom, którzy starają się ograniczyć swój negatywny wpływ na środowisko.

Istnieje mnóstwo sposobów na zarządzanie hotelem w sposób ekologiczny – unikanie jednorazówek, korzystanie z żarówek energooszczędnych, rzadsze pranie ręczników na prośbę gościa czy redukcja odpadów i korzystanie z ekologicznych środków czystości.

Pro-ekologiczne hotele cieszą się dużą popularnością – w przyszłości ten trend będzie się nasilał, dlatego już teraz zacznij wdrażać ekologiczne rozwiązania, które pozwolą Ci zdobyć lub zatrzymać klientów, a także ograniczyć wydatki.

2. Większe wymagania pokolenia Z

Pokolenie Z już dziś ma duży wpływ na rozwój hotelarstwa, a niedługo stanie się jedną z najliczniejszych grup gości hotelowych – to młodzi, wymagający konsumenci, którym hotelarze muszą dostarczyć zupełnie nową jakość.
Świadomość nowego pokolenia kształtowała się przez technologię i łatwy dostęp do informacji w internecie – młodzi wiedzą czego chcą i oczekują, że hotel zaoferuje im coś więcej, niż tylko łóżko do przespania nocy.
Pobyt w hotelu traktują jak wyjątkowe przeżycie – chcą zapamiętać piękne chwile i nietuzinkowe atrakcje jako spójny element całej podróży. Aby stworzyć dobrą ofertę dla przedstawicieli młodego pokolenia, zadbaj o personalizacje doświadczeń, ciekawy design i nowoczesne rozwiązania. Młodzi lubią być pozytywnie zaskakiwani.
Pokolenie Z znacznie różni się od gości starszej daty, do której hotelarze zdążyli się już przyzwyczaić – w najbliższych latach zrozumienie potrzeb nowej grupy klientów może być największym wyzwaniem, a jednocześnie szansą dla polskich hotelarzy.

3. Co-working i cyfrowi nomadzi

Hotelarze coraz chętniej decydują się na organizację przestrzeni co-workingowych w swoich obiektach. To specjalnie wydzielone pomieszczenia lub strefy w hotelu, przeznaczone dla osób pracujących. Rosnąca popularność hoteli przyjaznych pracy to efekt zmieniających się potrzeb i oczekiwań gości biznesowych oraz tak zwanych „cyfrowych nomadów”.

Coraz więcej osób decyduje się pracować zdalnie lub łączyć podróżowanie z życiem zawodowym. Hotele posiadające dedykowaną pracy przestrzeń, bez wątpienia zapunktują u osób, które pracują w podróży.

Ważne, aby warunki w pomieszczeniach co-workingowych rzeczywiście sprzyjały pracy. Miejsce powinno zapewnić ciszę, komfort i spokój. Postaraj się, aby wyposażyć pokój do pracy w sprzęt multimedialny i tablicę do pisania.

Podążając za tym trendem, masz szansę na zdobycie cennej grupy gości, która podróżuje również poza sezonem. Bardzo często „cyfrowych nomadów” i pracowników branży biznesowej stać na pobyt w droższym obiekcie – nie każdy młody turysta ma taką możliwość.

4. Nowe technologie

W niedalekiej przyszłości innowacyjne technologie będą rewolucjonizowały sposób, w jaki funkcjonują hotele. Nic dziwnego, że już dziś wielu hotelarzy bacznie obserwuje nowinki technologiczne i stara się implementować nowoczesne rozwiązania.

Powszechne już karty magnetyczne, używane jako klucz do pokoju, niedługo mogą zostać wyparte przez dedykowane aplikacje mobilne, które pozwolą gościom zarządzać pokojem za pomocą smartfona. Klienci będą mogli zameldować się, składać zamówienia w restauracji, rezerwować wizyty w SPA czy zgłaszać skargi z poziomu telefonu.

Podwyższanie standardu hotelu z naciskiem na nowe technologie to dobra inwestycja – w czasach ogromnej konkurencji, warto postawić na innowacyjne sposoby zaspokajania potrzeb konsumenta. Digitalizacja to ważny element rozwoju branży, a już dziś wielu gości jest w stanie zapłacić więcej za pobyt w hotelu, który oferuje nowoczesne i wygodne rozwiązania.