Chcesz zostać managerem? Sprawdź, czy masz odpowiednie cechy!

Chcesz zostać managerem?


Sprawdź, czy masz odpowiednie cechy!

Praca managera hotelu nie jest prosta – to stanowisko, które wymaga odpowiednich umiejętności, a także szczególnych cech charakteru. Dzień z życia managera to istne żonglowanie obowiązkami: zarządzanie zespołem i obiektem, kontakt z gośćmi, organizacja imprez okolicznościach i oczywiście – rozwiązywanie sytuacji kryzysowych.

To jednak kariera, która przynosi ogromną satysfakcję. Idealna dla osób lubiących dynamiczną pracę, która codziennie może ich czymś zaskoczyć – w pracy managera nie ma rutyny. Każdy gość i dzień w hotelu jest inny, a co za tym idzie, przynosi zupełnie nowe wyzwania.

Na stanowisku managera sprawdzą się osoby o ogromnej charyzmie, uprzejme, zdecydowane, ambitne i przede wszystkim odporne na stres. Najlepsi managerowie mimo trudów, z jakimi łączy się ten zawód, mają ogromny zapał do pracy i z zaangażowaniem podchodzą do swoich obowiązków.

Interesuje Cię stanowisko managerskie? Nie wiesz, czy się sprawdzisz? Oto umiejętności i kwalifikacje, które powinien posiadać idealny manager.

Idealny manager… ma wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne

Praca managera to ciągły kontakt z ludźmi – między innymi: rozwiązywanie sporów, zarządzanie sytuacjami kryzysowymi, komunikacja z niezadowolonymi klientami. Zadania te wymagają ogromnej cierpliwości, inteligencji emocjonalnej i odporności na stres. Manager zawsze musi kontrolować swoje zachowanie i nie może pozwolić na to, aby emocje wzięły górę nad rozsądkiem.
Hotel tworzą ludzie, dlatego budowanie zdrowych relacji w zespole jest niezwykle ważne. W dużej mierze to zadanie managera, więc osoba na tym stanowisku musi znać się na ludziach i wiedzieć, jak umiejętnie zarządzać pracownikami.
Idealnego managera cechuje wysoki poziom kultury osobistej i umiejętność słuchania ludzi. Dzięki tym kwalifikacjom jest w stanie zrozumieć potrzeby swoich współpracowników, dostrzec ich talenty i mocne strony, a także szybko wyłapać sygnały, że coś jest nie tak.
Manager jest wizytówką hotelu - swoim zachowaniem poniekąd kreuje wizerunek firmy.

Idealny manager… stale się rozwija i przyznaje się do błędów

Dobry manager nie bierze swojej wiedzy za absolutny pewnik i stale ją odświeża. Bierze udział w konferencjach, wykładach i szkoleniach, które rozwijają jego kompetencje. To niezwykle ważne! Branża hotelarska jest dynamiczna - hotelarze, którzy stoją w miejscu, szybko zostają w tyle.

Manager powinien być ciekawy branżowych nowinek i bacznie śledzić najnowsze trendy. Warto przeznaczać czas na lekturę fachowej prasy i analizę możliwych szans i zagrożeń dla obiektu. Managerowi którzy nie obawiają się zmian i odnajdują w nich nowe możliwości, mają duże szanse na osiągnięcie sukcesu.

Ważną cechą dobrego managera jest zdolność do samokrytyki. Idealna osoba na tym stanowisko potrafi dostrzec swoje błędy i przyznać się do nich. Pokora jest w cenie – manager, który wie kiedy przeprosić gościa lub współpracowników, będzie cieszył się dużym szacunkiem w swoim zespole.

Zadaniem managera jest dawanie przykładu swoim pracownikom – jeżeli oczekuje od nich konkretnej postawy i zachowania, sam musi świecić przykładem.

Idealny manager… to urodzony lider

Zarządzanie zespołem to sztuka – idealny manager wie, w jaki sposób motywować pracowników i ciągle stara się rozwijać ich kompetencje. Z sukcesami buduje efektywne zespoły i potrafi utrzymać pozytywną atmosferę w pracy.

Profesjonalny manager rozumie, jak ważna jest dobra komunikacja z podwładnymi i umiejętne przekazywanie informacji zwrotnej – wie, kiedy pochwalić lub zmotywować, a kiedy wskazać błędy pracowników. Konstruktywny feedback może dobrze wpłynąć na wyniki zespołu, a także zadowolenie i przywiązanie pracowników do swojego teamu.

Manager powinien ufać swoim podwładnym – ważne, aby miał kontrolę nad tym co się dzieje, ale nie może być ona zbyt nadgorliwa. Brak zaufania i sprawdzanie pracowników przy każdej możliwej okazji ostatecznie doprowadzi do zniszczenia relacji w zespole.

Idealny manager… wie jak zarządzać

Każdego dnia manager musi sprawnie koordynować działania i umiejętnie planować kolejne kroki. Jego praca to nie tylko zarządzanie personelem i obiektem, ale często również organizacja dużych wydarzeń oraz imprez okolicznościowych.

Dobry manager umie delegować zadania. Bycie liderem zespołu nie polega na umiejętności robienia wszystkiego samodzielnie i rwania się do wykonywania obowiązków pracowników, bo w końcu Ty zrobisz to lepiej. Niezupełnie – w nawale obowiązków, próba wykonania kilkunastu zadań jednocześnie zakończy się marnie. Deleguj zadania i pozwól wykazać się swoim podwładnym.