7 sposobów na ulepszenie strony internetowej Twojego hotelu! Znasz je?

7 sposobów na ulepszenie strony internetowej Twojego hotelu!


Znasz je?

Dobrze zaprojektowana strona internetowa hotelu to doskonałe narzędzie marketingowo-sprzedażowe. Umiejętne zaprezentowanie obiektu i stworzenie łatwego systemu rezerwacji może skutecznie zachęcić potencjalnego gościa do pobytu w twoim hotelu.

Jak powinna wyglądać idealna strona internetowa obiektu noclegowego? Sprawdź jakie kryteria powinna spełniać witryna hotelu i upewnij się, że nie popełniasz błędów, które odstraszają klientów.

1. Wygląd strony dopasowany do grupy docelowej

Kim są twoi goście? Jakie mają potrzeby? Przeanalizuj dokładnie swoją grupę docelową i dopasuj ofertę oraz formę strony do ich wymagań. Witryna hostelu dla nastolatków powinna prezentować się nieco inaczej niż strona hotelu premium.

Zdjęcia, układ strony, a także wszystkie znajdujące się na niej teksty dopasuj do konkretnego odbiorcy. Odpowiednio sformułowane komunikaty mogą zdziałać cuda, dlatego w celu ich stworzenia warto korzystać z pomocy ekspertów.

2. Responsywność

Dziś wielu użytkowników internetu załatwia sprawy z poziomu telefonu komórkowego - musisz zadbać o to, aby witryna twojego hotelu prezentowała się idealnie nie tylko na monitorze komputera, ale też na wyświetlaczu smartfona.
Brak mobilnej wersji strony internetowej to błąd wielu hotelarzy. Zbyt małe litery, niewidoczne menu czy okna komunikatów zasłaniające cały ekran mogą skłonić potencjalnego gościa do szybkiego wyłączenia strony, a co za tym idzie – rezygnacji z rezerwacji.

3. Recenzje i opinie gości

Daj gościom możliwość pozostawienia opinii na temat hotelu – maję one ogromną wartość dla potencjalnych klientów. Kilka pozytywnych komentarzy napisanych przez osoby, które miały przyjemność odwiedzić twój hotel może zadziałać lepiej, niż zachęty profesjonalnego marketingowca.

Umiejętnie odpowiadaj na negatywne opinie – nie usuwaj ich, jeżeli obsługa hotelu rzeczywiście nie zachowała się w porządku. Nigdy nie zamiataj sytuacji pod dywan, a w odpowiedzi na skargi zamieść publiczną odpowiedź, przyznając się do błędu i oferując niezadowolonemu konsumentowi rekompensatę. W ten sposób budujesz wizerunek odpowiedzialnego hotelarza, który dba o zadowolenie gości.

4. Dobre zdjęcia – w dużej ilości!

Dobra strona internetowa obiektu noclegowa powinna zwierać bogatą galerię zdjęć. Pokaż dostępne pokoje, pomieszczenia wspólne, strefę SPA, restaurację oraz wszystkie atrakcje, które znajdują się w hotelowej ofercie.

Wielu gości podczas wyboru hotelu opiera się głównie na zdjęciach – ich brak lub zła jakość może zniechęcić potencjalnych klientów. Upewnij się, że zamieszczone na stronie zdjęcia są profesjonalne. Warto zainwestować w sesję zdjęciową z dobrym fotografem.

5. Tłumaczenie na języki obce

Jeżeli strona internetowa twojego hotelu dostępna jest jedynie w języku polskim, ryzykujesz stratę ogromnej grupy zagranicznych turystów. Witryna hotelu powinna być dostępna przynajmniej w dwóch językach, w tym języku angielskim.

Twój hotel znajduje się w przygranicznej miejscowości i często nocują w nim osoby z zagranicy? W takim wypadku warto dodać trzecią wersję językową, dedykowaną właśnie im. Dzięki temu twoja strona stanie się bardziej przejrzysta i dostępna dla nowych klientów.

6. Opcja rezerwacji online

Udostępnij gościom możliwość zarezerwowania pokoju bezpośrednio na stronie internetowej – takie ułatwienie może sprawić, że osoby przeglądające zdjęcia na stronie i rozmyślające nad wyjazdem szybciej podejmą decyzję o noclegu.

Upewnij się, że cały system jest bezpieczny i prosty w obsłudze. Warto zamieścić informację o dostępności pokoi w czasie rzeczywistym i dać gościom możliwość szybkiego skontaktowania się z obsługą hotelu w razie jakichkolwiek pytań. Wygodnym rozwiązaniem jest czat on-line.

7. Szybka i prosta nawigacja

Ważnym elementem każdej strony internetowej jest prosta nawigacja oraz intuicyjne wyszukiwanie. Gdy gość jest zmuszony do wielokrotnego przeklikiwania zakładek w poszukiwaniu interesującej go informacji, szybko się frustruje i często zamyka stronę.

Menu na stronie hotelu powinno być przejrzyste i proste w obsłudze. Nie baw się w dziwne nazwy zakładek i umieszczaj kluczowe informacje w miejscach, gdzie każdy się ich spodziewa.